Pork & Prawn Salsa Burritos with Century Egg + Cheddar Cheese

surf turf fajitas

I’ll call it Surf and Turf Burritos except it doesn’t exactly qualify as such. Heh. I made this for our anniversary – it’s a bit of an eccentric mix between East and West, and it sounds like fusion gone completely wrong but for some reason it works! :)

pork prawn century fajitas

You will need:

  • Plain flour tortillas
  • Prawns (shrimp – and lots of it)
  • Pork (minced)
  • Newman’s Own Medium Chunky Salsa
  • Duck century egg
  • Aged cheddar cheese
  • Iceberg lettuce

minced pork

We got the Jamie Oliver Pink Himalayan Salt and Tellicherry Black Pepper on sale. It was something like RM 7.99 each from Meatworks, which makes it a pretty good deal. I used it to season the pork and prawns.

jamie oliver tellicherry pepper

I actually wanted to make crispy tacos for our anniversary but went with fajitas (burritos to be more concise, it doesn’t have grilled meat and it’s wrapped) instead – our brand of choice is Mexican Discovery Plain Flour Tortillas.

newmans own salsa

I first pan fried the minced pork with a bit of olive oil and added ½ of a 1.5 kg bag of defrosted peeled prawns into the mix before adding in the salt and pepper.

salsa reduction

The salsa was added into the mix at this point instead of during the wrapping process. I figured the prawns and pork could do with a bit of taste. I simmered the concoction on low heat until it reduced to just a bit of sauce.

pan heating tortillas

Next, I diced duck century eggs (there are chicken and quail versions nowadays too but I like tradition) and cheddar cheese into bite-sized chunks…

iceberg lettuce

…and went all ninja on the iceberg lettuce. smirk

pork prawn fajitas

The tortilla wraps were heated for a few seconds on a frying pan (that’s why we used Mexican Discovery, it has a higher moisture content and can be subjected to this) before being used as a base to wrap all the ingredients.

wrapping burritos

I scooped in the hot pork and prawns salsa mix before adding sliced iceberg lettuce, century eggs and cheddar cheese. The entire tortilla is wrapped up burrito style.

The trick to doing this well is to not over-fill the tortilla wraps.

berkeley farms moose tracks

My love came with dessert – a double slice of cake, which we ate with a 1.5 pint tub of Berkeley Farms Moose Track ice cream. The ice cream is loaded with peanut butter cups (kinda like Reese’s Pieces) and fudge and I originally thought this Californian ice cream was pretty crappy but changed my mind after eating it a second time.

It’s a good desert to finish everything off!

ling hb fajitas

I think it has become somewhat of a tradition for me to cook during our anniversary and I’m glad I managed to do it this time too. I’m lucky to have you dear! *hugs*

century egg fajitas

The pork and prawn fajitas may sound a bit weird but it goes well together. Try out the duck century egg and cheese combo – they both have that umami taste to it, and I’ve finished the rest of the tortilla wraps with that and a bit of lettuce and honey glazed ham. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

38 thoughts on “Pork & Prawn Salsa Burritos with Century Egg + Cheddar Cheese

  1. Wow..I love reading your adventures in the kitchen. Burritos look yummy and that makes me very craving for one now. Have a happy and blessed Sunday, HB! ;-)

    • Thanks Yvonne! :)

      I love making sandwiches, and although not a sandwich per se, I read that tortilla wraps is now the #2 selling item behind sliced bread (bagels and muffins are #3 and #4) which is quite surprising.

      The figures are US sales though.

    • Indeed! :)

      Berkeley Farms ain’t too bad too – it’s a semi-budget ice cream (relatively speaking, it’s not as cheap as local brands obviously but about RM 10 or so cheaper than Ben & Jerry, Mars from France ice cream etc).

      I initially didn’t quite like it but it’s actually pretty good. Love the peanut butter cups.

      Ham and cheese works well too, that’s how I finished the wraps – with cold cuts…and century eggs! :D

  2. HB, great meal. Now with leftover tortilas I most use it for breakfast burrito with sausage or bacon and ham and eggs. Cheese of swiss or cheddar is good on it too. I sometime grill the burrito to melt the cheese in it. In Taiwan they make a ice cream wrap with thin sheet and ice cream with ground peanut in it.

    • That sounds awesome! :)

      I’ll love to do a wrap with ice cream inside too but first I gotta bizarre idea for a breakfast burrito – Continental style, with everything inside and I also wanna make one to simulate the old days where they make a sub with the main and dessert and is eaten in order e.g. one side to the other.

  3. No thank you… i’ll choose the pork-prawn instead of the one with century eggs LOL, smoked salmon with cream cheese should work fine too

    • Haha! Yeah, you have to love century eggs to like this. :)

      Smoked salmon and cream cheese sounds great!

      Used to eat a lot of cream cheese spread, now looking for the real thing to melt down!

    • You’ll love it if you like century eggs! :)

      It’s pretty delicious stuff! The aged cheddar goes well with the duck century egg and the salsa pork and prawns.

      I think adding some guacamole and putting the salsa last would do wonders too!

  4. Pork & Prawn Salsa Burritos itself sounds super delish already, but with Century Egg + Cheddar Cheese.. UGH… This kind of fusion is soooo rare, but im sure they’ll taste very good!!! Ahh.. all my fave ingredients!!

    • Yup! I believe all burritos/tortillas should have salsa or beans or guacamole (if you like the latter). :)

      They’re all my favorite ingredients too! I love century eggs, have loved it since I was a kid!

      I can eat it with anything which is probably why it tastes so good to me. I made a more regular version for my love.

    • T_T

      I’m actually just an amateur compared to my dear but I do like to cook.

      I think you already have more than 50% of my ability. I bet you’re even better than me Charmaine! :)

      I just cook for fun.

    • Thanks buddy! :)

      I do like cooking and I like to think of different unusual combinations for fun.

      I love grocery shopping too!

      Cheers mate!

  5. I thought the burritos were awesome dear, that I can eat 2 1/2. I like us each time, thinking and talking about the rare concoction and the end u actually made it! I can’t wait for upcoming one..haha. Hugs..

    • I think you ate more like 2 burritos + 1 bite from my special century egg with aged cheddar one. :)

      Yup, me too dear!

      I love grocery shopping with you, finding new stuff like cape gooseberries and thinking of how to make different things.

      You cook much better than me but I always have fun doing so for you.

      Love you always dear! <3

      • Next time, I will bring you to ‘pasar pagi’ to do the grocery shopping, that I have to wake you up early in the morning…hahah

        I can cook but always the same dishes..heheh.Next time, you have to think what you want to eat and I ll do it…I lazy to think.

        Hugs….

        • Haha! I can wake up early too dear! :)

          That will be nice.

          I always love what you cook dear…the porridge that you made is so good it made me like porridge too! *hugs*

    • I love century eggs! :)

      I’ll eat it any way (except by itself – coz it tastes too strong to be eaten by itself).

      This combination was surprisingly good coz I usually eat century eggs with rice so I was quite surprised that it goes well with cheese and prawn + pork salsa.

    • Thanks Melissa! :)

      Yeah, it’s been a great journey this far and much more to go ahead. I’m glad I met her and that we’re together.

      Yup, it’s surprisingly good. I thought aged cheddar and century egg would not go well together and so did Ling but when I made it, it turned out to be good. I ate all of mine like that.

      I made most of hers with just the pork & prawn salsa and a bit of Kewpie sauce. :D

    • I’m just an amateur having fun! :)

      I like to cook and in particular, make sandwiches.

      I also like to create stuff that I think will go well together. :D

  6. Looks like a delicious meal. Can’t help but feel that century egg sounds horribly out of place but I am still curious how everything tastes like together.

    • Haha! Yeah, that’s what I figured too but I decided to add it in while I was browsing the aisles during our weekly grocery shopping session. :)

      It goes well together, try it bro!

      You’ll love it if you like century eggs.

    • Hey there Shawn! :)

      You can get Mexican salsa (although most are not made in Mehico per se but rather US of A) in most “higher end” import supermarkets e.g. Jaya Grocer, Big Independent Grocer etc.

      We got ours from Jaya Grocer but most places will carry it – check out the condiments area, or sometimes they’ll put it where the hard taco shells are or where the tortilla chips (snacks) are.

    • HAHAHA

      Yeah, I guess you have to be a fan of century eggs to like this combination. :)

      However, it’s really quite good – aged cheddar and century eggs go surprisingly well with this cooked pork + prawn salsa burrito.

    • Thanks Kelly! :)

      I like to cook but my dear can cook even better!

      It’s fun to cook together though, that’s when we come out with the BEST dishes! :D

Leave a Reply to Shawn Cancel reply