step 1

Step 1
Get one of those dory fillets you see in the hypermarket fridges.

step 2

Step 2
Slice them up.

step 3

Step 3
Slather the fish slices in batter.

step 4

Step 4
Chop up some onions.

step 5

Step 5
Fry the battered fish pieces and onions in olive oil. Add tomato ketchup to taste.

step 6

Step 6
You’re done! It’s an amazingly simple almost-instant dish. Heh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

27 Responses to “EZ Sweet & Sour Fish”

  1. wow, this is quick and simple!

    • Heh! Cheers Michelle! :)

      It tastes nothing close to what a dai chow place would come out with…

      …but hey, it’s really fast. ;)

  2. They usually dip the fish fillet in batter and fry first and then they cook the sweet and sour sauce and pour over the fish. Serve immediately…or the fish will become soggy, not so nice anymore.

    • Yeah, I imagine that would taste better! :)

      I think using real fish would too – I only buy store brand pre-packaged dory fillets coz it’s cheap. However, it’s also 50% fish and 50% fillers so it’s not “real fish” per se.

      Well, it’s supposed to be a quick and easy dish to whack up anyway. :D

  3. simple and tasty. suitable for those who are rushing :)

    • Yup, I love the fillets although I know it’s not real fish per se. Heh. It’s only about 50% fish but it tastes so good! :)

      No bones too, gotta love it.

    • Interesting read! Thanks for the link bro!

      However, I seriously doubt some of the points brought up in the article – injected with pregnant women’s urine? That sounds troublesome and expensive to me. :)

      I’m sure it’s not the healthiest thing around – these fillets are only about 50% fish, but I don’t think it’s that bad either.

      …and hey, it’s cheap and delicious. :D

  4. Wow.. everything looks yummy to me at this hour.. how’s the taste btw?

    I neeeed fooood !!

    • Well, I just banged this dish up really quickly so I reckon it tasted pretty good for the time I put in it. Heh.

      The dory fillets are cheap and delicious – very easy to work with since it has no bones. It’s kinda like surimi though – it’s not exactly real fish meat and there are health concerns raised by DC in the link above, but personally, I like these things.

      I also love eating unhealthy stuff like century eggs, crab sticks etc. :D

  5. HB, great recipe for that dish. I use rice flour batter for rice flour make it crispy. Family like sweet and sour sauce with pineapple and bell pepper some slice up onion. I sometime make Northern Chinese style with rice vinegar, sugar and water, cornstarch add dice up whatever you like vegetable in it

    • Yeah, some pineapple and peppers would go very well in a proper sweet and sour dish! :)

      I only used onions coz I didn’t have any pineapples around and I wanted to make something really quickly. :D

  6. Nice one ~

    That seems pretty easy to cook.

  7. this really is the fast & furious way of cooking.

    • Indeed bro, the onions weren’t even chopped properly.

      Just wanted to get a quick meal done and I didn’t have tomatoes to boot. :)

  8. as simple as ABC.. definitely my favourite.. i love fish fillet :)

    • Yup, this is very fast cooking indeed. Heh! It’s almost as fast as cooking Indomee with fried eggs.

      These fillets tastes good to me coz it doesn’t have bones and I have a feeling it’s pre-seasoned to boot. It’s salty. :D

  9. Dude, you need to work on your dicing technique..those diced onion pieces look pretty sorry :(

    • Heh! I wasn’t dicing it per se bro.

      I just chopped it up so I could have an entire onion in the dish. I was craving for onions that day. :)

  10. this is really easy but what you could have done is to add some real tomatoes and capsicum? It tastes better!

    • Yup, a proper sweet and sour dish would have at least real tomatoes. :)

      I didn’t have any at home though and I wanted to make something quick. I was craving for onions so I put an entire onion in. Heh.

  11. oh Patin fish, does it have the sandy taste? you know the ones they get often from the freshwater fish which is makes me stay away from freshwater fishes

    • Hey there Darren!

      Nope, these fish fillets are HEAVILY processed. ;)

      It’s not even real fish fillets – there’s only about 50% fish meat inside.

      You won’t find an offensive smell or taste, the highly processed nature of the fillets just presents you with a pre-seasoned (kinda like crab sticks) fillet without bones. It’s just moulded to look like a fillet, but it’s delicious. :D

  12. OK OK.. you make, I EAT! LOL

  13. seriously…..i threw the whole pack of c4 dory fish as it tasted seriously weird. i cant even bring myself to have a second bite and u can finish it? since then, i had stopped eating ‘dory’ fish…. that is seriously amazing tat u can say it tasted nice…

Leave a Reply

(required)

(required)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

© 2002 - 2010 Poh Huai Bin Suffusion theme by Sayontan Sinha