Twin nipple piercings

I did a dual nipple piercing last year. It’s the only piercing I have left since I swallowed my tongue piercing for the umpteenth time (yes, again) and my wrist piercings got infected so I had to take it off. 

twin nipple piercing

I didn’t manage to write about the nipple piercings before since the videos and photos were back in Sibu. I managed to grab the external HDD when I went back home a couple of months ago, so all the assets are with me now! =D

I already had something in mind when I went in – I want both nipples to be pierced, but with a twist (no pun intended). I wanted one to be horizontal and one vertical

twin nipple piercings clamp

I was also adamant about using spiked bars instead of rings, much to the consternation of my attire. I wager the piercings have poked more holes in my clothes than I care to count. πŸ™ 

twin nipple piercings pierce

This piercing is hands down the most uncomfortable piercing I’ve ever done. I’ve had most of my face and various bodily parts pierced with no more than a shrug and a smile. However, my nipples are really sensitive and this piercing was…well, QUITE UNPLEASENT. 

twin nipple piercings done

I had to use both my hands to hold out my shirt so it doesn’t come into contact with the newly pierced nipples when I walked out of the place. It looked like I was attempting to create two imaginary man boobs by tenting up my shirt. :S 

twin nipple piercings

I did the piercings in Sungei Wang, so I got a lot of weird looks…but it sure beats the hell out of constantly wincing from the geli-ness produced from friction between my clothes and the fresh nipple piercings. Heh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

67 thoughts on “Twin nipple piercings”

  1. Robb: Haha! I was trying VERY hard to put up a stoic front and trying hard not to squirm. The phoenix tattoo is close to my nipples and it made me uncomfortable too…this is several magnitudes of order worse in every imaginable way. πŸ˜‰

    Reply
  2. chefmel: I don’t even feel the geli-ness now, not even when I snag it on something. After the nipples are pierced, scar tissue forms around it so it won’t be as sensitive as before.
    It can be a good or bad thing, depending on how you look at it. πŸ™‚
    Cheong Hao: Hmm…I don’t register pain the same way most people do (I suspect) and my pain tolerance is very high so it doesn’t bother me at all. The nipple piercing made me wince just coz my nipples are VERY sensitive. πŸ™‚

    Reply
  3. annant: It’s fun in a “let’s try something new” kinda way. πŸ™‚
    However, nipple piercings produces scar tissue so the nipples will never be as sensitive again, so that’s a pro (or con) depending on how you look at it. πŸ˜‰
    Mizz Sharon: Heh! I found the nipple piercings to be the worst I’ve ever done. πŸ™‚
    The second would be the one in between my nose, which happened to be my first piercing. Otherwise, I’m pretty much desensitized to piercings, it doesn’t bother me anymore.
    8 eh? It’s good to hear from a fellow enthusiast! πŸ™‚

    Reply
  4. Ok, long time reader, first time commenter.
    DAMN that looks painful. I cringed and twitched watching the video.
    Now, excuse me while I go scream into a pillow. LOL

    Reply
  5. never tried nipple piercings before. mine has always been above the neck though i have remove all of them a while back.
    am thinking of doing ear gauging soon and most possibly putting the nostril one back, again, for the umpteen time, haha.

    Reply
  6. *cough* hmm…cannot go for sunbathe liao…if you lie on your belly you don’t feel comfy, if you lie on your back the metal will get burn, how?

    Reply
  7. cynthia: Yeah, but it’s still damn geli regardless. :S
    dylan: Heh! It’s more geli than painful. πŸ™‚
    shin: Haha! Seriously, it’s nowhere near that bad. πŸ™‚
    It’s quite fun actually, now that I think back to it. πŸ˜‰
    Z0E: …but the bra will rub against my nipples anyway and produce the same effect. πŸ™‚
    fufu: Nah, I’m just loco. πŸ˜‰
    kuanru: It was rather uncomfortable but doesn’t rate very highly on the pain scale. πŸ™‚
    christock: Fun for all ages! =D
    seth.frostheart: Sounds good my friend! I can’t put the nostril back in due to the line of work I’m in. Facial piercings are generally frowned upon. πŸ™‚
    foodcrazee aka mike: It’s quite an interesting experience bro! πŸ™‚
    lb: It’s not that bad, I was able to wear a shirt with minimal discomfort within the week. πŸ™‚
    xes: Ouch! Bro, that will only make the bra rub against the piercing, it’ll be the same anyway. πŸ™‚

    Reply
  8. Been waiting to read your write-up on this for ages now! Glad my patience paid off.
    I was lucky in that when I got my nipples pierced, I didn’t have them rubbing on my shirt thanks to my bra (and no, they don’t rub inside the bra). My piercer also didn’t use a clamp, thank goodness! I don’t know if I could have handled that!
    In fact, come to think of it, I’ve never once had a piercer use a clamp on me for any of the 15 or so piercings I’ve had done professionally…

    Reply
  9. Serge Norguard: Haha! This is a post from 2008 speed reader. :p
    Katie: Cheers! πŸ™‚
    Bras really work as a buffer against it? Pardon my ignorence but won’t it rub against the piercing?
    I’m a guy and not really familiar with practical applications of lingerie.
    I’ve had clamps for ALL my piercings…even the ones done in Aussie and NZ. Interesting, I didn’t know you can pierce without one.

    Reply
  10. Nope. The bra sits quite snugly against everything and because it’s so snug, there’s very little movement. Because of that, your shirt rubs on the outside of the bra, not on your nipples.
    If you’ve got a baggy bra, that’s generally a sure sign that it’s time to go underwear shopping πŸ˜›

    Reply
  11. Simon Seow: Haha! Thanks! πŸ™‚
    annna: It takes a while to heal too, longer than most conventional piercings due to the constant friction, but after that, it’s all smooth sailing! πŸ™‚
    Katie: Thanks for the tip! I’ll remember to wear a bra if I need to get my nipples pierced again. πŸ˜‰
    However, I don’t think the bra would sit snugly on me coz I don’t have any boobs to speak of. πŸ™‚
    Alli: Heh! The clamping process isn’t that bad, I’ve always been clamped in all my piercings (except the ears, which doesn’t count) and my first tongue piercing didn’t use clamps (now that I think of it – done in Christchurch, NZ). πŸ™‚
    ikanstim: Haha! The last place I’ll pierce is down south mate. I would hate for clamps and huge needles to go anywhere near my family jewels should something go awry. I’ll try it though, I just cringe at the though of something going wrong down under. πŸ˜‰

    Reply
  12. arghh….sakit wei…1st visit to your blog and i feel the pain on your 2 little nipples…if you pay me to do this…i gonna cry out… πŸ™‚
    thumbs up for your courage leh… haha

    Reply
  13. ahKOK: Haha! It’s fun though…in a “let’s try something new and different way”. πŸ™‚
    I have a high threshold for pain and a high affinity for adrenaline rushes and novelty, which is not always a good thing. πŸ˜‰

    Reply
  14. Jess: Haha! Why? You should be no stranger to tattoos and piercings. πŸ™‚
    jg: Yeah, like like Saw or something where I have to solve puzzled and stuff. πŸ˜‰
    clarisseteagen: The point is to get pointy nipples. πŸ˜‰
    I’m kidding, I’m just doing it coz I’ve never done it before. I’m a big fan of experiencing new things. πŸ™‚
    shuwen: Hello there! =D

    Reply
  15. Elaine: Haha! I can imagine it but seriously, it’s nowhere near as painful as people think. It’s like an uncomfortable feeling more than anything. πŸ™‚

    Reply
  16. WTF! comfortable??? *fainted*
    And about the swallowed tonger piercing… @___@ *mata terbeliak*!
    And did it came out when you poo poo that time???? And did it stuck/pierced on the wall of your usus besar?

    Reply
  17. Elaine: Haha! I meant it was more uncomfortable than painful. It’s just a slight discomfort, nothing more. πŸ™‚
    Yeah! I swallowed a lot of tongue piercings, usually the ball but once the entire stud! It’s quite long and it’s coz I scoff down my food so I didn’t realize it.
    I would have thought it’ll do some damage since it’s a long rod, but apparently not (at least not that I know of). I crapped it out a couple of days after and saw it when I flushed.
    It was glinting at the bottom even though I’ve flushed coz it’s heavy. πŸ˜‰

    Reply
  18. Yerrrrrrrrrrrrrrrrr~~ That’s so geli’est flushing/pooing i’ve ever heard!
    Luckily it’s coming out, else~ No eyes see~ *hehehehe*
    And you should pick it up before you flush it~ So at leasy you can recycle it..HAHAHAHHAHA! WTF!!!! LOL!!! ROFL!!!

    Reply
  19. Elaine: Heh! It didn’t flush down! All my shit and TP was flushed, but the piercing was too heavy to be flushed, so I had to use this toilet brush to push it over the treshold. πŸ™‚

    Reply
  20. Andy: Heh! I’m up for it but my next tattoo is going to be on the left leg – full color design of a corpse hand pulling me down. πŸ™‚

    Reply
  21. Huai Bin: Hi! Was google-ing on nipple piercing when i was lead to this page… Seems to me like u really enjoy the piercing and tattoo-ing… hehe.. Any tips you could share on the nips piercing for a ‘not so piercing fanatic and a first-timer’ like me??
    Katie: Hey.. Care to share where did you get ur nips pierced ?? I’m not much of a fanatic bout piercings, but i’m thinking of getting one done, only because my boyfriend wants me to… Kinda worried or maybe more of shy… Know of any lady piercers? Guess its more comforting to get one from a female… haha..
    Where else have u pierced ?? Anything below ur hips ??

    Reply
  22. Anonymous: Hello there! πŸ™‚
    Well, you need to clean it with salt water everyday for about two weeks – your piercer would be able to tell you more about it.
    I love piercings and I have a high tolerance to pain but if pain bothers you, just remember that it’s the fear of the unknown more than anything for a first timer, but if you’re adventurous, it won’t matter…if you’re not, just remember that it’s always the thinking that’s the hardest part, so just turn off your brain and just walk to the nearest reputable piercing shop. πŸ˜‰
    I doubt that’s good advice but hope it helps anyway. Take care! πŸ™‚

    Reply
  23. Hey Huai Bin, any piercer you could recomend for this matter… Coz the only piercer that I could think of and feel trustable is the gold smith shop, which I doubt performs these piercings… I gather from your pics that you went to a male piercer.. Are all piercers male?? Or is there any female piercers in town ??
    I’m quite doubtful bout getting 1, but at the same time, since that my boyfriend asked, I actually have the urge of curiosity… Curious to find out how it feels to get it, and also the after feeling… LOL.. I’m sure no one person could share absolutely everything as feelings differ from person to person… Hehe πŸ™‚

    Reply
  24. Anonymous: There is a female piercer in BB/Sg Wang, but I forgot which piercing outlet it is. I’ll go check.
    One thing though, it’ll make your nipples LESS sensitive due to scarification of the tissue below, but if that’s not an issue, by all means, go ahead and try. πŸ™‚

    Reply
  25. Hey thanks… Really have the slightest idea about where to find info on this… Frankly I kinda have some drawback about getting it from Sg Wang… Not really convinced bout the hygine actually… What’s your point of view?? Since you got yours done there..
    Btw, how much did it cost you on the pair ??

    Reply
  26. Anonymous: Hygeine wise, there are no problems – the equipment is all sterlized and they open the syringe in front of you. If you’re unhappy (like I once was) they’re more than willing to open another single use syringe to accomodate you, no problem.
    I can’t remember how much it cost me…it was quite a while ago. πŸ™‚

    Reply
  27. Anonymous: I would guesstimate around RM 350 for both nipples inclusive of jewelery. I can’t be sure though, I honestly forgot how much it cost. :S

    Reply
  28. just wanted to put this out,i got my nipples done 4x,and it wasnt that bad,last was worst,as usual,but my piercer said its normally worse for guys,and although i have a pretty high pain tolerance,i would do it again,i love how they look

    Reply
  29. kitty: Yeah, I guess it’s coz guys are not used to having their nipples clamped and shit like that. It is rather…uncomfortable to say the least.
    4 times? What happenned to the first pair? I shudder to ask. πŸ˜‰

    Reply
  30. hey… had my left pierced about 6 mths ago. about the same experience as what u went through, except i thought the pain was alrite for me.. lol
    but it’s bad when u r drunk and your chest knocked into edge of walls, or the edge of bed, etc.. just be careful ya πŸ˜‰

    Reply

Leave a Reply to jg Cancel reply