Born to Complain

complain king

My landlord is this effeminate 40 year old virgin (no, seriously) who has a penchant for nitpicking. The first time I met him, he launched into a tirade about the previous tenant over a single missing curtain ring. No shit.

Well, said landlord dropped by my place early this morning. He’s supposed to pass me back my deposit since I’m moving out on the 23rd of this month. He was late by an hour, waltzed into my place and…started complaining.

If Steppenwolf had sang Born to Complain instead of Born to be Wild, my landlord would have been on the cover of the album.

Hell, he would have snagged Malaysia a Gold Medal if the Olympics had a sport called Complaining. He certainly has a flair for it.

I listened to him rant for half an hour about the breakfast bar, niggle about the dust, and go on and on about the state of the guest toilet (which I don’t use) before I shooed him out and told him I have to get to work.

Jesus Christ, this is one natural born complainer. Pure talent. I was shocked and awed by his aptitude for grumbling.

He should have been on the cover of Maximum Whinge and Moan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

30 thoughts on “Born to Complain”

  1. ShaolinTiger: Yeah, I would have if not for the real estate agent (who I kinda like, she’s always been very nice to me, hell the woman even remembers my birthday). I haven’t got a place to stay yet, but will sometime next week. :)

  2. eiling: I didn’t have a choice. I promised my real estate agent that I would. :)
    Besides, I needed the deposit back. ;)

  3. julian: Erm…that is purely speculation. He’s unmarried and when certain men pass a certain age and doesn’t get any they tend to whinge and moan a lot. :)
    KY: Nope, he has to inspect the condition of the condo before he returns the deposit so that won’t work very well.

  4. U should have promised to show the effeminate landlord of yours yr RED undies (while u r wearing it), wld surely brought him to the apt a lot sooner. Even the real estate agent wld hv been happy. ha ha….
    That’s call killing two birds with one stone… ha ha ha…..

  5. Bitch an moan HB. That is all I hear over here. Downer, down down etc… Well let me give you a clue. I am happy. ( believe me, I did not like getting all my ribs broke, nor my arm) but i am ok now Not a ad heal time for a 50 yyear old guy– i credit it to the prayers of many freinds . now I got a little dog, named Lusius ( i just call him lucky, for short like me) the names Maximus and Marcus Arelias were already taken… Ever notice how nobody names their kids or pets judus? or caligulia1? Connie has just two more chemo treatments to go. Life is good God Bless yu HB, and all you love.
    Tom

  6. I am sorry HB about your land lord, fem or not. I am a landlord now. I hope I am forgiving. He probably just needs a kick in the ass, to know how lucky he is. Could be under livining under a bridge you know. and yeh, been there , done that. Tom,

  7. sorry Hb, I guess you hit a hot button with me; I have had 3 persons nmy lifetime kill themselves. The last one only about 24, he went home on lunch break and blew his head off with a 12 gage. The hell of it was, I spoke to him in the break room, not 30 min before. anyways, not sound heartless, but life moves on. tom

  8. Yeah that pic of your landlord sleeping in that position… his not going to stay virgin very long like that.
    and
    Maybe landlord might get into elevator with that woman from your last post.. with the right buttons pushed they could get off and go down together.

  9. HB, hope he not one of those who repeat over and over again the same subject. Once it over it should be over. Have a coworker that does that and drove everybody nuts. People just avoid him now.

  10. calvaryzone: He is getting some well deserved shut eye after a long, hard night of drinking. ;)
    chefmel: Yeah, he complains way too much for his own good. :)
    VisionMan(RuTT): I am trying to learn to be like that too! :)
    bongkersz: It seems like we’re more than a handful for landlords. ;)
    Darren: Indeed, my friend. :)
    DYMM_Tuanku: Haha! I’m scared that he’ll actually like and and not leave. ;)
    tom robinson: Yeah, I understand mate. :)
    I would name my kid Judas, I think it’s a pretty cool name.
    headsteadi: Nope, that is some random person on the street in Penang. :)
    Jeff: LOL! That is not my landlord, but it would be funny if they bumped into each other on the elevator. I wonder what would happen. Hmm…
    Shirley Snow: True, true.
    Marlboro Guy: Okayz! I shall call up a lady for him! ;)
    Sweet Lavender: Entertainment…hmm, true true. Not a very orthodox method of entertainment though. ;)
    DYMM_Tuanku: Nope mate, he isn’t. :)
    Michael (Mike): Yeah, I understand how you feel. :)
    cindy khor: I’m not very patient actually, I guess I was more chill than usual that day. ;)
    Simon Seow: Haha! I suspect so too.

  11. With your permission, I will use your photo as a personal screen saver. Shhush now guy. Rest. I would have given him a cover. I guess you know wher this leads. Guys in Max. theat is eternal hell. I would kill them off. except I ain’t the judge ( I pitey poor Pilate, cought between a rock and a hard place, for sure.) So the exist. Some like rabid dogs. So be it. but they once were somebodys infants. I dont believe in abortion, so I cannnot believe in execution either. wow, it took me 50 years to say that.
    Tom

  12. pm: You need to chill mate. :)
    tom robinson: Yeah, sure buddy, no problem. :) I can’t say I share the same beliefs though – I’m pro choice. To each his own, mate! :)

Leave a Comment