sixthseal.com Guide to Eating Live Sago Worms

sago worm guide

Sago worms are eaten raw in Mukah, where it is considered a delicacy of sorts. Sago worms looks a lot like huge, fat maggots with spiny fangs.

sago worms header

The worms will actually bite you if you touch it’s head, which is why it’s advisable to tear the head off before consuming it raw.

sago worms packet

Sago worms are sold live, in packets of RM 5 and you can still see the worms wriggling around in the packet.

sago worms

The native habitat of sago worms is inside the trunk of a sago palm tree. The worms are kept in the sago flour and picked out and packaged into manageable sizes.

The sixthseal.com Guide to Eating Live Sago Worms

step 1

Step 1: Pick a big, fat and juicy worm. Care should be taken to not touch the sago worm’s head since it has pincers that will bite you. The pincers are used to burrow into the sago palm trunk so it’s quite sharp.

step 2

Step 2: Look the sago worm in it’s eyes. You’re about to pull it’s head off and eat it so it’s only polite to smile at it before doing so. Worms have feelings too.

step 3

Step 3: After the niceties has been done away with, it is time for heads to roll. Grip the squirming worm firmly with one hand and use the forefinger and thumb of your other hand to grasp the sago worm’s head and rip it off.

step 4

Step 4: Insert the still wriggling worm into your mouth.

step 5

Step 5: Chew. Take the time to savor the taste of live sago worms. There is a burst of flavor when you first bite into the wriggling worm from the innards spilling out onto your palate. Delicious!

Caution:

splash damage

Care should be taken when plucking the head off the sago worm. The innards can cause a bit of Splash Damage (TM) as can be seen with Clare’s spaghetti strap top.

sago worm stall

Thanks to the friendly people at the sago worm stall in Mukah for showing us the proper way to consume a live sago worm.

Sago worms are delicious! It’s a little bit like Pringles, once you start, you can’t stop. I ate a lot of the worms with Clare. She overcame the Fear Factor bit and ate a couple of the worms too.

Here’s another video guide to eating live sago worms. I took three videos of the process just to get it right. Heh!

Sago worms. Mmm…tastes like chicken! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

44 thoughts on “sixthseal.com Guide to Eating Live Sago Worms

  1. Theres another type of worm which is like the earth worm and usually hide in a tree trunk and usually plp use for fishing. I saw on TV the native eat it raw and I think its more disgusting thats these.Anway HB at least you equal the guts of Kenny Sia of eating raw snake organ. Heard the goodness of consuming this worm can improve your sexual performance ;p

  2. Aiyooo, so dare yet so cruel. I only dare to try the smoked/dried version (siet salai). Taste like peanut + butter.
    Roland maybe right. Accordng to the famous traditional chinese culinary believe: Yee Xing Pou Xing (meaning, what you eat is what your body parts will enhance). Therefore, eat sago worm may strengthen your dick. Can perform more wriggling & produce more Splash DamageĀ© maybe… :D

  3. I gotta admit, those grubs are kinda cute! And watching you eat them reminds me of my favorite childhood film The Lion King. :p

  4. eeeh I guess I wouldn’t be able to eat one of these if it wasn’t necessary :/ I just can’t take on eating worms lol baaad childhood memories. Your shirt is cool btw :D

  5. I don’t think I’d have the guts to eat a live one. Maybe cooked. What do they actually taste like … really? Do they ever cook them?
    - David

  6. Vince: Yeah, it tastes a lot like cream. They feed on sago palms and sago tastes kinda creamy so that’s probably where the taste came from.
    shun2u: They can be eaten fried too if you don’t like the idea of eating it live. But the live ones are better. :)
    Roland: Interesting! I heard about that too, gotta check it out. Where is it available?
    Anyway, I’ve yet to see any blogger as hardcore as me in terms of raw guts both in Malaysia and overseas. ;) Injecting videos and all that have been my forte since 2002. However, I had to go to rehab and all that so it’s not all fun and games. Heh!
    Really? I gotta experiment on it then. My sexual life has not been as active as it should have been lately (which means in the last three days ;)) so I shall report on the efficacy of this sago worms on performance…tomorrow! :)
    Darren: Maggots eh…at least they turn into beetles instead of flies. No wonder they have those pincer things. I was wondering how a soft worm can turn into a beetle with a carapace.
    …and yeah, it DOES have a sago taste. :)
    Giant Sotong: I noticed that too. ;)
    It looks like a small one with the foreskin retracted eh? ;)
    Yeah it’s also available deep fried but that completely ruins the taste of the sago worms. For tourists ok lah, but for travellers, nothing beats The Real Thing (TM).
    Cokelatrawkz: You gotta try it at least once, it’s not as bad as you think. I eat just about anything anyway, you don’t even want to know the things I’ve put in my mouth.
    Hmm…that didn’t sound quite right coming out. ;)
    IcedNyior: Yeah! It’s very creamy eh?
    Wilson: It’s nothing actually, just this adversion people have to worms. It’s not that bad. Eating chicken is cruel too but people don’t see the process, just the nicely dressed chicken on the supermarket shelves. :)
    The fried ones doesn’t taste as juicy as the live ones.
    Hmm…no wonder so many people go for Sup Power then. I never noticed any difference myself. But then again, I never noticed any difference with Viagra or Cialis either so it could just be me.
    More Splash Damage (TM)? I like! :)
    Daniel: Interesting history. Cheers!
    jessy: They look cute but those pincers can give you a really good bite. It burrows into the TRUNK of a sago palm tree so it can bite you something aweful.
    MI!: My philosophy of life is to try everything at least once. ;)
    But I understand phobias. I’m very scared of spiders myself, also due to a bad childhood experience. I would be hesitant to try eating a live spider. Not adverse, I’ll still do it. But I’ll be quite scared doing it coz I’m afraid of spiders.
    That would be my Banana Republic shirt that I only wear on vacations. :)
    suituapui: Suck with? Popsicles. I go through popsicles like a kid through candy. ;)
    I’m quite the cunning linguist too, you can ask our mutual friend. ;)
    David: It tastes like cream. Custard cream, unsweetened. The skin tastes a bit like slippery steamed chicken skin, but tougher. Don’t eat the head though, pincers are sharp.
    I’ve eaten them cooked as well, usually deep fried but it loses much of it’s taste prepared that way.

  7. essentric: It’s fun though, eating a live sago worm. Next post would be the beach post. :)
    Clare: I don’t know…perhaps the Central Market? I doubt it though, there’s not really a market for these things outside Mukah.
    nkwai: Yeah, good on you, my friend. It’s fun to try new things. :)
    No, it doesn’t taste like chicken, I was just kidding. It tastes like cream. The skin tastes a little bit (texture) like steamed chicken though.
    (=’.’=): Hmm…it feels the same. It’s just like any other piercing and I have pierced most of my face. It feels wierd the first two days and after that you get used to it and it would feel wierd to not have it. It’s like wearing a necklace or ring for the first time. It feels foreign at first but after a few days, you don’t notice it anymore.
    Darren: OMG! I was told it changes into a beetle. Why would you be breeding the worms? For fun or profit?
    e: Hmm…I think the tricky part is getting hold of the worm, after that make like Nike and Just Do It. :)
    suituapui: I’m not sure about Clare, to be honest. Sago worms can be a bit of an aquired taste but it’s like that quote: Belum try, belum tahu. Lepas try, hari hari mahu! Hahahaha! ;)

  8. OH god.. that is so gross!!! How come you’re not grossed out pulling the worm’s head off and even eating it? Does it taste bitter or have those.. acidic smell like ants? lolx

  9. yuhhui: Hmm…my nose is permanently blocked for some reason nowadays. I don’t smell anything anymore. I don’t know, I don’t find it gross at all. I’m afraid of spiders. I’m not worried about other insects. :)
    iono: Cheers buddy! :)

  10. i love the ones they fried it, at least its not alive…. clare.. no where to find this in sibu… but my bro come back from mukah every weekend without fail, he might able to help

  11. Huai Bin, you really update very fast, I am trying to catch up.
    I like your hair this way, “innocent” sweet.
    I miss sago. I started to eat one at the age of 3. Stayed in Simunjan from baby until around 5, so my mom used to make stir fried or deep fried version for me. Have you tried these two versions? I wonder if raw would taste better, I don’t think I had one before. Come to think about it, it has been more than 10 years I last ate one. Yike!
    Love your vlogging. Very natural. Keep them coming. ;)

  12. clementwpy: The fried ones doesn’t have the burst of flavor and you don’t get to pull its head off. ;)
    Choonie: Yeah, I would be able to do the Fear Factor stunts without problems. But then again I’ll never pass the audition coz I’ll do it without even blinking so there’s no fun in watching a guy who’s not afraid or squirmish to do something. :)
    fish fish: Yeah, I write a lot at night before I sleep. :)
    Thanks, this is my unstyled hair. Original hair. ;)
    Raw tastes much better, you should try it. I’ve tried the deep fried version but not the stir fried ones.
    Thanks fish fish, I do videos when I’m on vacation. :)
    Darren: …yeah and it’s quite bulky too worms, so it’s hard to make a profit. :)
    bongkersz: Haha! Yeah, it tastes wonderful, eh? :)

  13. Wah you so ganas one!!!! Tabik hormat tuan pemakan ulat. Saya respect. If it were me, you’d be seeing me running towards Mars (if that’s possible. If not, to the moon is good enough)

  14. there are plenty of sago worms in sibu central market. some even bigger than those you photographed there. they sell them by the basketful.

  15. Tom: It’s not that bad actually. Tastes quite good. There’s lots of protein in there, you know. ;)
    BaLQiZ: Haha! Well, I’m not scared of any creepy crawlies except spiders (have a phobia about spiders), so it’s not that hard for me. :)
    ront: Cheers for the info! We’ve been wondering where to get them in Sibu.

  16. This weblog appears to recieve a large ammount of visitors. How do you advertise it? It offers a nice unique twist on things. I guess having something authentic or substantial to give info on is the most important factor.

  17. Can you tell me where I can buy these online??? If not, can you send me say 100 packets of them and I’d pay you for everything? :) I live in the USA! :) You can contact me on FaceBook as well at the address provided in the URL box if you also have a FB account! ;)

Leave a Comment